Fysiotherapie tegen rugpijn of rugklachten in Osdorp.
22135
page-template-default,page,page-id-22135,page-child,parent-pageid-21574,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.5,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Rugpijn

Meer dan de helft van onze bevolking krijgt in zijn of haar leven ooit last van rugpijn. De wervelkolom neemt een centrale positie in ons lichaam in. Door de buigzaamheid kunnen wij ons ‘in allerlei bochten wringen’. Wanneer spieren de wervelkolom stevigheid geven zijn wij in staat doelgericht onze armen en benen te bewegen: gooien, slaan, schrijven, bedienen van instrumenten, schoppen, springen, lopen, fietsen, enz.  Een goede rug geeft ons stabiliteit, houding, uitstraling en de mogelijkheid om ons bewegingsapparaat optimaal te gebruiken. De rug maakt zelf ook deel uit van dat bewegingsapparaat met zijn tientallen gewrichtjes, vele spieren en banden. Daarnaast beschermt de wervelkolom ook nog eens de vele zenuwbanen die er doorheen lopen.

Rugklachten

Rugklachten presenteren zich verschillend. Vaak zit de pijn onder in de rug maar soms ook hoger. Er zijn vele afwijkingen aan de rug beschreven die klachten kunnen geven. De hernia is een bekend voorbeeld. Problemen kunnen worden veroorzaakt door tussenwervelschijfirritaties, spieren, bewegingsfunctiestoornissen van de gewrichten. Soms veroorzaken afwijkingen in de rug klachten ergens anders in uw lichaam (bijvoorbeeld beenpijn). Ook kunnen afwijkingen van elders juist pijn in uw rug geven. De rug maakt immers deel uit van de gehele bewegingsketen. Zo kan bijvoorbeeld een stoornis in de heup gevolgen hebben voor de rug.

Therapie

Wanneer na uitgebreid fysiotherapeutisch onderzoek de oorzaak van de klachten bekend is, of duidelijke aangrijpingspunten voor therapie gevonden zijn, gaan wij uw rugklachten behandelen. Deze behandeling heeft altijd tot doel het functioneren van de rug te verbeteren: dus bewegen! Verder valt onder de oefentherapie ook houdingsinstructie (ook van belang op het werk), spierversterking, coördinatie- en conditietraining, en lenigheidsoefeningen. De oefentherapie ondersteunen wij met andere behandelmethoden zoals massage en triggerpointbehandeling, manuele technieken, taping en ontspanningstechnieken.

“ Wij helpen u graag verder “